Cover voor Zij-instromers werven: de bakkerij is op zoek naar jou!

Zij-instromers werven: de bakkerij is op zoek naar jou!

Om de instroom van nieuwe medewerkers in de bakkerijsector te vergroten, is onlangs de campagne ‘De bakkerij is op zoek naar jou!’ van start gegaan. De campagne is bedoeld om volwassen zij-instromers (mensen die op dit moment werkloos zijn of van baan willen veranderen) te interesseren voor een loopbaan in de bakkerij.

De campagne schetst een positief en realistisch beeld van het werken in de industriële en ambachtelijke bakkerij. Op Bakbekwaam staat op de pagina De bakkerij is op zoek naar jou praktische informatie over het werk, de doorgroeimogelijkheden en de opleidingen die zij-instromers kunnen volgen. Via sociale media en flyers die onder andere bij het UWV en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) worden verspreid, worden geïnteresseerden naar deze informatie verwezen.

Imago en (zij-)instroom

De campagne is onderdeel van de bredere doelstelling van Stichting Bakkracht om te werken aan het imago van de bakkerijsector en de instroom van zowel jongeren als zij-instromers in de sector te bevorderen.

Nieuws uit de branche