Cover voor Ontdek hoe je de nieuwe generatie medewerkers behoudt

Ontdek hoe je de nieuwe generatie medewerkers behoudt

Waarom willen jonge mensen in de bakkerij werken? En wat zorgt ervoor dat zij bij jou blijven werken en niet op zoek gaan naar een andere baan? Om dat te achterhalen, start Bakbekwaam de campagne Nieuwe generatie.

Voor de campagne Nieuwe generatie interviewde Bakbekwaam jonge mensen in de industriële en ambachtelijke bakkerij. We vroegen aan Willem, Noa, Jelle, Dawid, Petru en Esmee waarom zij in de bakkerij werken, wat ze boeit, wat ze mooi vinden aan hun vak en wat ze belangrijk vinden. Zo hoor je als werkgever dus precies hoe je je medewerkers behoudt! De interviews kun je bekijken op de pagina Nieuwe generatie.

Veilig en gezond werken

Een van de punten die uit de gesprekken naar voren kwam, is veilig en gezond werken. Daarom gaat Bakbekwaam de komende periode extra aandacht besteden aan hoe je als werkgever daarvoor zorgt, en hoe andere bedrijven dit aanpakken.

Jonge mensen aan het woord

Onderdeel van de campagne is ook de vraag aan jonge (toekomstige) bakkerijmedewerkers waarvan zij genieten in hun werk. Bakbekwaam roept hen op dit te laten weten aan de Bakbekwaam-redactie; hun reacties gebruiken we de komende tijd op de socialemediakanalen van Bakbekwaam.

Introductieprogramma nieuwe medewerkers

Een goed begin is zoals bekend het halve werk, en ook een belangrijke factor bij het vinden en behouden van medewerkers. Daarom heeft Bakbekwaam het gratis Introductieprogramma voor de bakkerij. Nieuwe medewerkers kunnen dit programma online volgen en beginnen dan goed voorbereid aan hun nieuwe baan in jouw bedrijf. Er is een versie voor de industriële en voor de ambachtelijke bakkerij. Benieuwd? Kijk dan eens op de pagina Introductieprogramma.

Nieuws uit de branche