Cover voor Bewust calculeren en margerijk verkopen

Bewust calculeren en margerijk verkopen

Duur
3 dagdelen
Locatie
Wageningen
Kosten
€ 642, subsidie mogelijk
Uitvoerder
FoodBase

Doel

Inzicht krijgen in verschillende manieren om kostprijzen te berekenen, prijsverhogingen door te berekenen en verkoopprijzen te bepalen.

Doelgroep

Ondernemers en leidinggevenden in de ambachtelijke bakkerij.

Inhoud

De training is gericht op:

  • inzicht krijgen in verschillende methoden om kostprijzen te berekenen
  • omgaan met en doorberekenen van grondstofprijsverhogingen en andere wijzigingen in kosten
  • het effect op de bruto winstmarge
  • manieren om verkoopprijzen te bepalen en in te zetten
  • inzetten van ‘fans’ van je bedrijf om prijzen goed te laten ‘landen’ bij bestaande en nieuwe klanten

Aan de orde komen:

  • het nut van calculeren
  • methoden en systemen
  • uitleg en toepassing van de Pareto-analyse (80/20)
  • een opdracht om aan de slag te gaan met calculeren
  • psychologische prijzen
  • prijselasticiteit
  • focus
  • methoden van prijzen en aanbiedingen, meer omzet behalen door slimme ‘(combi)deals’ en assortimentsmanagement (beschikbaarheid van de juiste artikelen op de juiste tijd)

Subsidie

Deze training wordt gesubsidieerd door het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf: de training kost € 642, na aftrek van de subsidie van het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf is dat € 353,10 exclusief btw.