Doel
Inzicht krijgen in verschillende manieren om kostprijzen te berekenen, prijsverhogingen door te berekenen en verkoopprijzen te bepalen.
Doelgroep
Ondernemers en leidinggevenden in de ambachtelijke bakkerij.
Inhoud
De training is gericht op:
- inzicht krijgen in verschillende methoden om kostprijzen te berekenen
- omgaan met en doorberekenen van grondstofprijsverhogingen en andere wijzigingen in kosten
- het effect op de bruto winstmarge
- manieren om verkoopprijzen te bepalen en in te zetten
- inzetten van ‘fans’ van je bedrijf om prijzen goed te laten ‘landen’ bij bestaande en nieuwe klanten
Aan de orde komen:
- het nut van calculeren
- methoden en systemen
- uitleg en toepassing van de Pareto-analyse (80/20)
- een opdracht om aan de slag te gaan met calculeren
- psychologische prijzen
- prijselasticiteit
- focus
- methoden van prijzen en aanbiedingen, meer omzet behalen door slimme ‘(combi)deals’ en assortimentsmanagement (beschikbaarheid van de juiste artikelen op de juiste tijd)
Subsidie
Deze training wordt gesubsidieerd door het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf: de training kost € 650 per deelnemer, na aftrek van de subsidie van het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf is dat € 422,50 exclusief btw.