Cover voor Marketing is geen kunst

Marketing is geen kunst

Duur
4 dagdelen
Locatie
Omgeving Utrecht
Kosten
€ 835
Uitvoerder
FoodBase

Doel

Natuurlijk verras jij klanten graag met nieuwe producten, vernieuwende concepten of opvallende communicatie. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat alle nieuwe ideeën blijven passen bij de identiteit van jouw bakkerij? Met andere woorden: hoe ontwikkel je vanuit een concept, in plaats van het volgen van losse op zich staande ideeën? Hoe kom je vanuit een idee tot de uitwerking en de introductie van het nieuwe product of concept?

Doelgroep

Ondernemers, bedrijfsleiders, productontwikkelaars ambachtelijke bakkerij.

Beschrijving

Deel 1 Achtergrond

Wat kun je met marketing:

  • Wat is een SWOT-analyse, en wat kun je met de uitkomsten?
  • Wat zijn de kansen, en hoe zet je ambitie om in strategie?
  • Wat kun je met communicatie?
  • Inzetten van communicatiemiddelen
  • Wat kun je met branding?
  • Hoe ontwikkel je een concept, gebruikmakend van de bovenstaande tools?

Deel 2 Leren creëren

  • Creativiteit is een middel
  • Verkopen van je concept
  • Marketing-P’s gebruiken
  • Met marketing, communicatie, branding of het ontwikkelen van een nieuw concept
  • Maken van een plan

Deel 3 Aan de slag

Deel 4 Communicatie als wapen

  • Presenteren van plan of concept door de deelnemers
  • Communicatie is een wapen, maar hoe gebruik je het?
  • Executie van een concept

Subsidie

  • Deze training wordt gesubsidieerd door het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf: de training kost € 835, na aftrek van de subsidie van het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf is dat € 459,25 exclusief btw.
  • Vanaf 1 maart 2022 komt deze training in aanmerking voor de STAP-subsidie (€ 1.000 per jaar).